torsdag 22. april 2010

Grunnen til at jeg scrapper...

Det finnes nok mange grunner til at vi scrappedamer (stort sett damer) scrapper. Ofte tror jeg man starter på grunn av en hyggelig anledning, ny baby, konfirmasjon eller noe slikt. For meg var det ikke slik. Jeg begynte å scrappe da mitt mellomste barn ble fryktelig syk. Han fikk kreft i 2008, og er fortsatt under behandling. det går bra med ham, og vi gleder oss nå over at det bare er 5mnd igjen av en 2,5år lang behandling!

Men jeg begynte å scrappe for å gjøre noe med alle sykehusbildene, jeg trengte å pynte litt på alle de vonde minnene. Og det er ikke tvil om at scrappingen har vært godt for mor. Som terapi å regne.

Men derfor var det ikke tvil om hvilket bilde jeg skulle velge til den siste utfordringen fra ScrappeHuset. Bildet er av sønnen min, han har nettopp kommet hjem etter 5 uker på sykehus, myyye er annerledes. Hele familien vet at vi har tunge år foran oss, og alle må venne seg til en helt ny hverdag. 

Journalingen er som følger; Du ble syk i februar 2008, og du ble bare sykere i dagene som fulgte. Det var kreft... Og vi måtte alle venne oss til en helt ny hverdag.

På denne har jeg brukt papir fra Prima, fikk de i posten i går! Jeg har også brukt blomster og halvperler fra Prima. Ellers er den lille rammen fra Melissa Frances, sommerfuglen fra MayaRoad (tror jeg). Og litt bånd, blonder og en fjær.


Tusen takk for at du titter innom, og takk for alle de hyggelige kommentarene dere legger igjen i bloggen min!

Ha en nydelig dag. Her nyter vi sola! Det er VÅR!

16 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Jeg syns det er vakkert og rørende at du scrapper dette. Og jeg regner med at det er vanskelig...

    Nydelig LO :)

    SvarSlett
  3. Denne var utrolig vakker,sterk og rørende på samme tid... Jeg sitter med tårer i øynene etter å ha lest historien din. Du er tøff som greier å scrappe de vonde tingene, og ikke minst dele. Scrapping er virkelig terapi!

    Masse lykke til fremover!!

    SvarSlett
  4. Dette var en sterk, men vakker LO. Synes det er flott at en kan bruke scrapping som terapi og samtidig få dokumertert ulike ting som skjer i livene våre - noen gode ting, og andre tyngre og vanskeligere ting. Jeg håper at alt går bra med sønnen din og at han blir helt frisk :)
    stå på -jeg synes dere er kjempetøffe jeg!

    SvarSlett
  5. Flott Lo om et vondt tema, vil bare ønske dere alle lykke til fremover! *klem*

    SvarSlett
  6. Dere har jammen blitt utsatt for utfordringer. Det er mye man kunne ha vært foruten her i livet. Lo'en var ihvertfall nydelig. Masse lekre detaljer og blomster. Flott at man kan tenke litt sånn oppi alt det negative som skjer.

    SvarSlett
  7. Så flott LO om et ellers vanskelig tema. Blir helt rørt når jeg leser her. Godt å høre at det går riktige veien for gutten din i hvert fall. Ønsker deg og familien din fortsatt lykke til framover - klem

    SvarSlett
  8. En fantastisk flott LO Grethe, og virkelig rørende!
    Kan ikke fatte tankene som må komme når man må oppleve noe slik. Flott at det nå ser bedre ut for gutten din.
    Mange klemmer.

    SvarSlett
  9. en nydelig LO, og det var mange flotte i tillegg til denne her. kommer noj'k innom hit igjen.
    ha ei flott helg, og lykkr til videre.

    SvarSlett
  10. For en vakker og sterk LO! Takk for at du deler historien din, den er sterk! Det er godt a hoere at det gar bra med sonnen din. Klem

    SvarSlett
  11. Hærlighet så vakkert!!!
    Helt utrolig rørende og så flott at du deler!! Kan bare tenke meg hvor tøft det har vært. Scrapping er som du sier terapi!! Og så bra at du føler det hjelper deg! Sette litt glade farger på litt trist budskap...
    Tusen tusen takk for at du bidrar med denne nydelige LOen til vår utfordring!!! KNALLFLOTT!!

    Ha ei fin helg!!

    SvarSlett
  12. Det var en flott Lo. Rørende.
    Godt å lese at det går bra:)

    SvarSlett
  13. Beundringsverdig å kunne scrappe slike bilder, en slik historie, så verdig og vakkert. Lekent og sjarmerende ark du har brukt som på en flott måte understreker det alvorlig tema. Vakkert og nitrist bilde. Får klump i halsen bare ved å se på det. Det bildet forteller masse.

    Synes det er tøft og viktig å bruke scrapping som terapi, synes det er en fin måte å "jobbe seg gjennom ting" på.

    Takk for ditt vakre bidrag. :D

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. For en utrolig flott LO, i herlige farger og med nydlig pynt, om ett sårt og vondt tema:) Virkleig rørende, sitter med tårer i øynene og et uendelig stort håp om at alt går bra med gutten din til slutt. Takk for at du deler dette med oss:):) Klem

    SvarSlett